انواع دوربین های عکاسی

دوربین وسیله‌ای برای ضبط کردن تصاویر است. تصاویری که توسط دوربین می‌گیرید می‌توانند در خود حافظه ذخیره شوند یا این‌که در مکان دیگری ذخیره گردند. ممکن است که این تصاویر ثابت باشند و یا متحرک همچون ویدئو یا فیلم. به احتمال زیاد خود می‌دانید که سیستم ضبط تصویر در دوربین‌ها در دو نوع دیجیتال و آنالوگ می‌باشند. تفاوت بین دوربین‌های دیجیتال و آنالوگ در این است که محل ذخیره تصاویر در دوربین‌های دیجیتال کارت‌های حافظه دیجیتال می‌باشد در حالی‌که در دوربین‌های آنالوگ تصاویر بر روی نگاتیو ثبت می‌شوند.

از آن‌جاییکه امروزه دوربین‌های آنالوگ کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند و دوربین های دیجیتال کاربرد بسیار وسیعی یافته‌اند پس قطعاً اگر شما هم تصمیم به خرید دوربین عکاسی گرفته باشید دوربین‌هایی از نوع دیجیتال را انتخاب خواهید نمود. پس چنانچه آشنایی لازم در حوزه عکاسی را ندارید جهت انتخاب و خرید دوربین راه سختی پیش رو دارید بالأخص اگر کارتان نیز در حوزه خاصی از عکاسی باشد چرا که اگر دوربین مناسبی برای کار خود انتخاب نکنید هزینه و وقت خود را به هدر خواهید داد.

 

دوربین های کامپکت

یکی از انواع دوربین عکاسی مدل کامپکت می‌باشد. دوربین‌های کامپکت که دوربین‌های خانگی و یا ببین و بگیر نیز نامیده می‌شوند، کوچکترین دوربین‌هایی هستند که برای عکاسی ارائه شده‌اند. بزرگترین مزیتی که این نوع از دوربین‌ها دارند اندازه آن‌ها می‌باشد چرا که اندازه کوچک آن‌ها موجب می‌شود که به راحتی بتوانید آن را حمل و نقل کنید و عکس‌های بیشتری بگیرید. برای آگاهی کامل از این نوع دوربین‌ها لازم است بدانید که دوربین‌های کامپکت لنزهای متصل دائمی دارند به عبارتی غیر قابل تعویض می‌باشند. لنز به طرف داخل و نیز عقب دوربین بر می‌گردد تا قادر به حفظ اندازه کوچک و مناسب خود باشد.

 

 

دوربین‌های DSLR

یکی دیگر از انواع دوربین عکاسی دوربین DSLR می‌باشد. چنانچه به دنبال دوربینی زیبا، گران و بزرگ می‌باشید به شما توصیه می‌کنیم دوربین دیجیتال تک لنزی انعکاسی یا همان دوربین‌ DSLR را خریداری نمائید. لازم است بدانید که این نوع از دوربین‌های عکاسی از دو قسمت مهم بدنه و لنز تشکیل یافته است که لنز آن قابل تعویض می‌باشد اما شما برای عکاسی با آن نیاز به هر دو قسمت لنز و بدنه دارید. از ویژگی‌هایی که می‌توان برای این نوع دوربین بیان کرد آینه‌ای است که به شما این اجازه را خواهد داد در هنگام خلق تصویرتان از داخل لنز آن را ببینید.

 

 

دوربین شبه DSLR

دوربین‌های شبه DSLR به نام‌هایی همچون «بریج»، «کامپکت پیشرفته» و «کامپکت سوپرزوم» خوانده می‌شوند. گفتنی است که این نوع از دوربین‌ها حد فاصلی بین دوربین کامپکت و DSLR می‌باشند بنابراین اگر می‌خواهید به صورت حرفه‌ای کار عکاسی را آغاز کنید و یا عکاسی آماتور را دنبال کنید دوربین‌های شبه DSLR گزینه بسیار خوب و مناسبی برایتان خواهد بود. بریج‌ها از نظر ظاهری شباهت بسیار زیادی به دوربین‌های DSLR دارند و به تعدادی از قابلیت‌های آن‌ها مجهز می‌باشند اما قابلیت تعویض لنز را ندارند.

دوربین‌های بدون آینه

از دیگر انواع دوربین عکاسی دوربین‌های بدون آینه می‌یاشند. در چند سال اخیر دوربین‌های بدون آینه شدیداً عمومیت یافته‌اند. این نوع دوربین‌ها شباهت‌های زیادی به دوربین‌های DSLR دارند. دوربین‌های بدون آینه مانند دوربین‌های DSLR قابلیت تعویض لنز را دارا می‌باشند. با این‌که در حال حاضر برخی از مدل‌ها به صورت فول فریم ارائه شده‌اند بیشتر دوربین‌های بدون آینه سنسوری کوچکتر از DSLR ها دارند که همین موضوع موجب می‌شود که در خصوص ثبت عمق میدان و یا عکاسی کردن در شرایط کم نور ضعیف‌تر باشد و این نکته‌ایست که بایستی هنگام خرید دوربین‌های بدون آینه در نظر داشته باشید. البته لازم است بدانید که این نوع از دوربین‌های عکاسی مزایایی هم دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به مواردی همچون موارد زیر اشاره نمود.

 

 

دوربین‌های ۳۶۰ درجه

شما با دوربین‌های ۳۶۰ درجه قادر خواهید بود با لنزهای مخصوصش عکس‌ها و همچنین پانورامای کامل بگیرید. این نوع از دوربین‌های عکاسی همانند دوربین‌های اکشن دارای خاصیت ضد آبی می‌باشند. نکته جالبی که در خصوص دوربین‌های ۳۶۰ درجه وجود دارد این است که می‌توانید این نوع دوربین‌ را روی سطوح بسیاری از قبیل کلاه ایمنی و بالای ماشین نصب نمائید. افزون بر این دوربین‌های ۳۶۰ درجه این قابلیت را دارند که عکس‌ها و نیز ویدئوهای خیره کننده واقعی را با ویژگی پانوراما بگیرند تا جایی که شما خواهید توانست خود را غرق در دنیای واقعی مجازی کنید.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *