فتوشاپ درعکاسی

 فتوشاپ یک نرم افزار ویرایشگر حرفه ای است و توسط Adobe Systems توسعه یافته که برای ساختن عکس ها بکار می رود علاوه بر این نرم افزار های After effect ، Premiere ، Illustrator ، Indesign  جزو مهمترین تولیدات نرم افزاری هستند که توسط Adobe System تولید شده اند.همه کسانی که با گرافیک کامپیوتری سرو کار دارند ، به نوعی محتاج این نرم افزار هستند. فتوشاپ ابزاری ست برای همه کسانی که در کامپیوتر با گرافیک ثابت و حتی متحرک سرو کار دارند . گرافیست ها ، ناشرین کتب و مجلات ، چاپخانه ها ، شرکت های تبلیعاتی ، طراحان سایت ، عکاس ها ، نقاشان هنری طراحان نرم افزارها ، انیمیشن سازها و …. به فتوشاپ احتیاج دارند . فتوشاپ در عصر تکنولوژی امروز یک نرم افزار حساب نمی شود بلکه یک صنعت به شمار می آید.

طراحی لوگو با فتوشاپ | آموزش فتوشاپ | مکتوب -مجله علمی آموزشی ...

نرم افزار Adobe Photoshop محبوب ترین برنامه برای ایجاد و اصلاح تصاویر است و همچنین یکی از محصولات با ارزش شرکت Adobe می باشد . این نرم افزار اجازه می دهد تا کاربران تصویر خود را به راحتی دستکاری ، برش و تغییر اندازه دهند . فتوشاپ درعکاسی -این نرم افزاربیشتر در میان عکاسان و طراحان گرافیک حرفه ای محبوب است .

فتوشاپ برای چه کسانی مناسب است؟

اگر بخواهیم این لیست را کامل کنیم مسلما لیست بلند بالایی خواهد شد اما برای نمونه و آشنایی چند مورد را اشاره می کنم :

  • گرافیست ها
  • افرادی که در صنعت چاپ کار می کنند
  • طراحان وب
  • عکاسان و اتلیه داران
  • طراحان نرم افزار ها
  • افرادی که در زمینه ی انیمیشن سه بعدی و دو بعدی کار میکنند
  • شاغلین در صنعت بازی سازی
  • افرادی که در روزنامه ها و مجلات کار می کنند
  • و بسیاری از افراد مختلف

آموزش فتوشاپ - آموزش کامپیوتر

تاریخچه ی فتوشاپ (PHOTOSHOP)

در سال ۱۹۸۷ توماس نول دانشجوی دکترای رشته ی computer vision روی برنامه ای کار می کرد که بتواند تصاویر طیف خاکستری کامپیوتری را روی مانیتور های سیاه وسفید به نمایش در آورد.این برنامه فقط یک نوع سر گرمی برای وی بود که می خواست اوقات فراغتش را با آن بگذراند ولی همین برنامه توجه جان ،برادر توماس را به خود جلب کرده بود. او در آن زمان در شرکتی یه نام (Industrial Light and Magic) کار می کرد که مرکز جلوه های ویژه ی تصاویر وهم چنین بزرگترین و معتبر ترین شرکت فیلم سازی درشهر مارین کانتری کالفرنیا بود.

فتوشاپ درعکاسی

به همین دلیل زمانی که جان مطلع شد که برادرش روی چه برنامه ای کار می کند از او خواست که با برنامه اش (Display) تصاویر دیجیتالی تولید کند.جان روش استفاده از Display را نمی دانست ، روزی تعدادی عکس از کامپیوتر محل کارش آورده بودوآن ها را در کامپیوتر خودش باز کرد اما خیلی تیره دیده می شدند از برادرش توماس پرسید می توانی مقدار شفافیت این عکس ها را تغییر دهی . همین سوال بسیار ساده باعث شد که نرم افزار قدرتمندی به نام فتو شاپ به وجود آید.

جان در دانشگاه میشیگان استاد دانشگاه بود ،یک کامپیوتر Macintosh II را که از اولین مدل های رنگی بود تهیه کرد.با خریدن همین کامپیوتر برادرجان کار روی برنامه راشروع کرد وهر دو به مدت چند ماه متوالی روی این برنامه کار کردند که بتوانند قابلیت هایش را افزایش دهند مثلا می خواستند کاری انجان دهند که برنامه بتواند از چندین فرمت مختلف پشتیبانی کند.

در همان زمان به اصرار جان، توماس کدهای مخصوص خواندن و ذخیره‌کردن فرمت‌های مختلف رنگدانه‌ها را به برنامه‌ی شان اضافه کرد که همین کد‌ها سال‌ها بعد تبدیل به فیلترهای plug-in تصویرهای نقشه بیتی شدند. بعد ازگذشت زمانی توماس موفق به ساخت ابزار منحصربه فردی به نام ( Selection Tool)شدکه می توانست مناطق رنگی را از هم جدا کند.او همچنین توانست قابلیت هایی مثل level و Hue and saturation  را فرا هم کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *