با استفاده از عملکرد Picture Style در دوربین کانن ؛ ویژگی  های تنالیته رنگ و کنتراست تصویر را می توان تغییر داد. همچنین از طریق انتخاب مناسب یک سبک تصویر ؛ نتایج مطلوبی را در بیان مود و حالت های سوژه درون تصویر می توان به دست آورد .

کنترل های مربوط به Picture Style ( سبک تصویر ) در دوربین کانن به شما امکان می دهد تا کنتراست ها و تنالیته رنگ تصویر را بر اساس خلاقیت های مورد نظر خود تنظیم  کنید.

نمایندگی دوربین کانن

Picture Style چیست ؟

 

Picture Style یا سبک تصویر ؛ یکی از عملکرد های داخلی در دوربین های کانن است که به کاربر امکان می دهد تا تنالیته رنگ و کنتراست تصویر را بر اساس حالت های مورد نظر خود تنظیم نماید . تقویت رنگ ها و دستیابی به جزئیات بیشتر در درون کنتراست ها ؛ امکان برجسته تر شدن و بهتر دیده شدن سوژه در مقایسه با سایر عوامل موجود در درون تصویر  را فراهم می آورد . در بسیاری از موارد این باور غلط وجود داشته است که شارپ تر شدن کنتراست ها ؛ موجب ایجاد جزئیات بهتر در درون تصویر می شود اما در برخی از موارد ؛ استفاده از رنگ های ملایم تر و یا کاستن از میزان تضاد میان نواحی روشن و تیره در درون تصویر ؛ حالتی از آرامش و آسایش را به وجود آورده و و موجب ایجاد حالت های رنگی خوشایند در درون عکس خواهد شد .

نمایندگی دوربین کانن

انواع سبک تصویر در دوربین کانن

 

به طور کلی تعدادی از انواع سبک تصویر به صورت عمومی در دوربین های کانن به صورت پیش فرض قرار داده می شوند . این سبک های تصویر شامل “Auto”, “Standard”, “Portrait” و “Monochrome” هستند و بر اساس موقعیت یا سوژه مورد عکاسی یکی از سبک تصویر های موجود را می توان انتخاب نمود .

 

همچنین با استفاده از ویژگی [Detail settings] این امکان وجود دارد که تنظیمات سبک تصویر مورد نظر خود را در درون دوربین تغییر داده و از یک سبک تصویر با توجه به موارد مورد نیاز خود استفاده نمایید .

نمایندگی دوربین کانن

توضیح انواع سبک تصویر در دوربین کانن

“Auto”

سبک تصویر خودکار . در این سبک تصویر ؛ تنظیمات تنالیته رنگ و کنتراست به صورت خودکار توسط دوربین تعیین می شود . استفاده از این ویژگی در زمان های عکاسی در طبیعت یا فضای باز مفید است و با استفاده از آن رنگ های سبز ؛ قرمز و آبی به صورت کاملا شفاف دیده خواهند شد .

 

“Standard”

سبک تصویر استاندارد . در این سبک تصویر از تنظیمات پایه و عادی برای تولید تصویر استفاده شده و استفاده از آن در بسیاری از مکان ها و موقعیت های عکاسی امکان پذیر است .

 

“Landscape”

سبک تصویر منظره . در این سبک تصویر تنالیته رنگ ها و حالت شارپ تصویر به نحو قابل ملاحظه ای افزایش می یابد و یک تصویر با رنگ های شفاف و درخشان را به وجود می آورد .

 

“Portrait”

سبک تصویر پرتره . این سبک تصویر تنالیته رنگ نرم تری را به وجود می آورد و یکی از حالت های کاربردی در عکاسی پرتره به شمار می آید.

 

“Fine Detail”

جزئیات دقیق . این یکی از جدیدترین سبک تصویر های افزوده شده در دوربین کانن است و در زمان استفاده از آن ؛ خطوط و بافت ها به صورت واضح تری در درون تصویر دیده می شوند .

 

هر یک از سبک های تصویر موجود در تنظیمات دوربین ؛ به صورت شخصی قابل تغییر و تنظیم می باشند . در هر سبک تصویر با انتخاب گزینه “Detail settings” حالت هایی همچون “Sharpness”, “Contrast”, “Saturation”, ”Colour tone” را بر اساس خلاقیت های فردی می توان تغییر داد .

 

تنظیمات پارامتر های موجود در [Detail set.] به شرح زیر می باشد .

Sharpness

افزایش جزئیات در لبه های تصویر برای برجسته تر دیده شدن آن

Contrast

افزایش یا کاهش جزئیات در نواحی تاریک تصویر برای برجسته تر دیده شدن سوژه و ایجاد نوعی حالت سه بعدی در سوژه

Colour tone

تنظیم تنالیته رنگ تصویر برای ایجاد حالت های طبیعی تر در سوژه

Saturation

تنظیم و تغییر شدت رنگ های موجود در تصویر با افزایش شدت رنگ ها ؛ آنها را به صورت شارپ تری می توان مشاهده نمود.

نمایندگی دوربین کانن

تنظیم تنالیته رنگ در سبک تصویر “Monochrome”. نیز وجود دارد و با استفاده از می توان مقداری رنگ به حالت های موجود در مونوکروم افزود . استفاده از این حالت به طور خاص در شرایطی موثر است که تلاش می کنید تا تصاویری با مود و حالت های متفاوت را به وجود آورید . به عنوان مثال با استفاده از تن رمگ sepia ؛ حالت های نوستالژیک را در عکس های سیاه و سفید می توان ایجاد کرد .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *