معرفی سایت های معتبر عکاسی جهت ارتقاء سطح علمی عکاسان علاقمند. این سایت ها حاوی مطالب تخصصی و به روز از علم عکاسی بوده و کمک به پیشرفت عکاسان ایرانی دارد.

TOP PHOTOGRAPHY WEBSITES

عکاسی یکی از هنرهای بصری است که مشتاقان زیادی را در سرتاسر دنیا دارد.
این هنر ژانرهای مختلفی داشته و هر ساله تعداد علاقمندان این هنر بیشتر و بیشتر می شود.
لازمه پیشرفت در عکاسی ارتقاء مداوم سطح علمی علاقمندان است. مطالعه کتاب های تخصصی یکی از راه های این پیشرفت است. راه دوم مطالعه مطالب سایتهای معتبر عکاسی است. استفاده از مقالات معتبر و بروز اهمیت ویژه ای در پیشرفت هنرمندان این رشته دارد.

 

معرفی بهترین سایت های عکاسی جهان و ایران

 

سایت وان ایکس

 

۱x.com

وان ایکس یکی از معتبر ترین سایتهای انتشار عکس است.
در این سایت به سادگی می توان گالری شخصی ایجاد کرد. اما پذیرش و راه یابی عکسها به گالری اصلی روال سخت گیرانه ای دارد.
راه یابی عکس به گالری اصلی وان ایکس برای عکاسان یک امتیاز است.
ادمین های این سایت بسیار حرفه ای هستند و مانند داوران بین المللی عکسها را انتخاب می کنند. برای محک زدن سطح کیفی عکسهاتون پیشنهاد می کنم در این سایت فعالیت کنید.

 

سایت لنز کالچر

 

lensculture.com

سایت لنز کالچر یکی از مجموعه های حرفه ای در زمینه کشف استعداد های عکاسی جهان است.
این سایت با ۱۵ سال تجربه مخاطبان زیادی در سراسر دنیا دارد.
لنز کالچر برگزار کننده جشنواره های عکاسی معتبر بین المللی است. این مجموعه نمایشگاه های متعددی از عکسهای برنده مسابقات را در طول سال به نمایش می گذارد و مخاطبان بسیاری برای بازدید این نمایشگاه ها مراجعه می کنند. مجموعه لنز کالچر را عکاسان و داوران مطرح بین المللی مدیریت و اداره می کنند. در این سایت تقویم جشنواره های عکس و عکسهای برنده قابل مشاهده است.

 

سایت فیاپ

fiap.net

وب سایت فیاپ متعلق به فدراسیون بین المللی هنر عکاسی است.
فیاپ یکی از سایت های معتبر عکاسی در جهان است.
این انجمن جشنواره های متعددی را در سراسر دنیا را رهبری می کند. فیاپ یک رفرنس کامل برای شرکت در رقابت های جهانی عکاسی است. بخش تقویم جشنواره های این سایت اطلاعات زمان برگزاری و موضوع رقابت ها را اعلام می کند. در بخش فروشگاه این سایت امکان خرید کتاب های نمایشگاه ها وجود دارد که کمک می کند با سبک عکسهای برنده مسابقات آشنا شوید.

 

سایت کلبی

kelbyone.com

وب سایت کلبی وان متعلق به اسکات کلبی یکی از عکاسان معروف آمریکایی است.
کلبی در زمینه های نویسندگی، آموزش عکاسی، آموزش نرم افزارهای عکاسی هم در سراسر دنیا معروف است.

وب سایت کلبی وان یک رفرنس معتبر برای آموزش های آنلاین عکاسی است. در سایت کلبی آموزش های عکاسان در ژانرهای مختلف قابل دسترسی است. همچنین ویدئوهای آموزشی این مجموعه در سایتهایی مثل آمازون قابل دسترسی است. سایت کلبی وان شامل بخش های متنوعی است و آموزش های مختلفی از ژانرهای عکاسی و ویرایش عکسها ارائه داده است.

 

سایت استروباکس

strobox.com

استروباکس یک سایت آموزش نورپردازی عکاسی است.
این سایت برای عکاسان آماتور که علاقمند به یادگیری نورپردازی نور مصنوعی هستند مناسب است. سطح این سایت حرفه ای نیست، اما اطلاعات کاربردی و مفیدی به مخاطبان خود می دهد. عکاسان عکسهای خود را در این سایت آپلود می کنند و توسط امکانات این سایت نحوه چیدمان نور، ابزارهای نورپردازی به کار رفته در عکس و اطلاعات اگزیف عکس را بارگذاری می کنند. این سایت دسته بندی های مختلف و متعددی از سوژه ها دارد. با انتخاب دسته بندی و سوژه مدنظر عکسهای آپلود شده در این بخش به نمایش در می آید و پس از انتخاب اطلاعات نسبتا کاملی از تجهیزات استفاده شده و چیدمان نور و تنظیمات دوربین به نمایش می گذارد.

 

سایت dpreview

dpreview.com

دیجیتال فتوگرافی ریویو یا دی پری ویو یک سایت قدرتمند برای بررسی و مقایسه تجهیزات عکاسی است.
این سایت قوی ترین رفرنس معرفی دوربین و لنزهای جدید عکاسی است. Dpreview با بررسی دقیق ابزارهای دوربین و لنز به انتشارمزایا ومعایب لنزها می پردازد. این سایت مقایسه دقیق و فنی از دوربین و لنزهای مختلف با هم دارد و بهترین گزینه را برای انتخاب به عکاسان معرفی می کند. بخش مقالات این سایت اطلاعات مفیدی در مورد تجهیزات عکاسی، لوازم جانبی عکاسی، تکنیک های عکاسی و غیره در خود جای داده است. یکی دیگر از امکانات مهم این سایت ارائه نمونه عکس دوربین و لنزهای مختلف است.

 

سایت 500px

۵۰۰px.com

سایت پانصد پیکس یکی از سایت های قدیمی اشتراک عکس است.
۵۰۰px یک سایت موفق اشتراک عکس است. عکاسان حرفه ای زیادی از سراسر دنیا مشغول فعالیت در این سایت هستند. با انتشار عکس در گالری عکس این سایت می توانید عکسهای خود را مورد محک ادمین های حرفه ای قرار دهید. در صورت مناسب بودن عکس شما در بخش اصلی سایت که منتخب ادیتور است قرار خواهد گرفت. این سایت دسته بندی های مختلفی از ژانرهای عکاسی در خود جای داده و فضای بسیار خوبی برای تماشا کردن و الهام گرفتن از عکس های حرفه ای است. فعالیت حرفه ای این سایت در بخش فروشگاه سایت است که اقدام به فروش عکسهای آپلود شده عکاسان می کند و پس از کسر درصد سایت مبلغ با قیمانده را به حساب آنها واریز می کند.

 

سایت مدرسه عکاسی

 

digital-photography-school.com

فعالیت این مجموعه آموزش عکاسی در قالب مقالات و ویدئو های آموزشی حرفه ای است.
در این سایت مقالات عکاسی در ژانرهای مختلف بصورت رایگان قابل مطالعه است.
در بخش فروشگاه این سایت ویدئو های آموزشی و کتاب های الکترونیکی متعددی وجود دارد. در این سایت آموزش های اصولی ادیت عکس در ژانرهای مختلف وجود دارد که از آن بعنوان یک رفرنس می توان یاد کرد.

 

سایت اف استاپر

 

 

fstoppers.com

اف استاپر یکی از سایت های معتبر عکاسی در جهان شناخته شده است.
در این سایت اطلاعات تخصصی زیادی در زمینه عکاسی کسب می کنید. بخش های مختلف و تخصصی این سایت اطلاعات جامعی را در خود جای داده است . مقالات جامع و متعدد این سایت اطلاعات علمی زیادی در اختیار عکاسان قرار می دهد. فروشگاه سایت fstoppers شامل ویدئو های آموزشی حرفه ای در زمینه های مختلف است که توسط عکاسان شناخته شده هر بخش تهیه شده است. آموزش ها و مقالات حرفه ای این سایت ژانرهای مختلفی از عکاسی را پوشش داده و کمک موثری به افزایش سطح اطلاعات عکاسان است.

 

 

سایت عکاسی اکسپرت

 

expertvagabond.com

اگر علاقمند به سفر و عکاسی در سفر باشید این یک سایت جذاب برای شماست.
این سایت به متیو کارستن که عکاس، وبلاگ نویس و گردشگر است تعلق دارد. در سایت متیو اطلاعات زیادی در زمینه عکاسی، گردشگری و معرفی تجهیزات سفر می توان یافت. متیو به کشورهای مختلف جهان سفر کرده و سفرنامه هر منطقه را در سایت خود قرار داده است. در این سایت اطلاعات کاملی از نحوه سفر، تجهیزات مورد نیاز سفر، هتل های مناسب بهمراه هزینه اقامت و خیلی مطالب دیگر ارائه شده است. متیو در سایت خود دوربین های مناسب سفر و نحوه گرفتن عکس در سفر را آموزش داده و باعث شده مخاطبان زیادی در شبکه های اجتماعی داشته باشد.

 

سایت کمبریج کالر

 

cambridgeincolour.com

cambridgeincolour یک سایت و مرجع مناسب برای عکاسان علاقمند به یادگیری مباحث علمی عکاسی است.
بخش آموزشی این سایت بسیار پر محتوا بوده و آموزشهای متعددی را به شکلی علمی ارائه داده است.
این سایت ابزارهای تخصصی آنلاین به عکاسان ارائه داده که در بخش های مختلف راهنمای مناسبی است.
محاسبه عمق میدان، فاصله هایپرفوکال، سرعت شاتر مناسب و بسیاری موارد دیگر راهنمای عکاسان خواهد بود.
مباحث علمی و گسترده این سایت باعث ارتقا سطح علمی عکاسان می شود و پیشنهاد می کنم حتما از اطلاعات و محتوا تخصصی این سایت استفاده کنید.

 

سایت عکاسی

 

 

expertphotography.com

این سایت هم یکی از سایت های پر محتوای برای عکاسان است.
بخش مقالات این سایت حاوی مطالب آموزشی ژانرهای مختلف عکاسی است. آموزش عکاسی، معرفی ابزارهای عکاسی، آموزش نرم افزارهای ویرایش عکس و تکنیک های عکاسی از جمله موارد مقالات این سایت است. آموزش های تخصصی در قالب ویدئو های آموزشی در بخش فروشگاه این سایت قابل دسترسی است.

 

سایت درباره عکاسی

 

all-about-photo.com

این سایت یک مرجع مناسب برای عکاسان ژانرهای مختلف است.
این سایت اقدام به معرفی گسترده عکاسان از سراسر دنیا کرده که باعث می شود با عکاسان معروف هر ژانر آشنا شد. بخش فروشگاه این سایت مطالب آموزشی زیادی برای عکاسان ژانرهای مختلف دارد. بخش مقالات این سایت رایگان است و مطالب متنوع و متعددی را در اختیار عکاسان بخش های مختلف قرار داده است. این سایت مرجع کاملی برای دوستداران مطالعه هنر عکاسی است.

 

 

photographylife.com

سایت فتوگرافی لایف هم یکی دیگر از سایت های مرجع برای عکاسان است.
موسس و سردبیر این سایت نسیم منصوروف عکاس و نویسنده شناخته شده است. این سایت اطلاعات جامعی از عکاسی منظره، عکاسی حیات وحش، عکاسی پرتره و ویرایش عکس ارائه می دهد. سایت فتوگرافی لایف اقدام به معرفی و بررسی بهترین دوربین، لنز و لوازم جانبی برندهای مختلف کرده است. در این سایت اطلاعات جامعی از اصطلاحات عکاسی، تکنیک های عکاسی و آموزش های مبتدی تا سطح حرفه ای ارائه شده است.

 

سایت مسابقات عکاسی

 

photoawards.com

فتواواردز یک سایت و انجمن تخصصی در زمینه برگزاری جشنواره های هنر عکاسی است.
بنیانگذار و مدیر  این مجموعه یک ایرانی بنام حسین فرمانی است.
این سایت با برگزاری جشنواره های معتبر عکاسی اقدام به معرفی آثار برتر هر بخش می کند.
سالانه عکاسان زیادی از آماتور تا حرفه ای در این رقابت های بین الملی شرکت می کنند و نفرات برتر جوایز نفیسی دریافت می کنند. با استفاده از این سایت می توانید عکسهای خود را در جشنواره های بین المللی شرکت دهید. تاریخ برگزاری هر جشنواره مشخص شده و با بررسی جزئیات و موضوع می توان شانس شرکت در این رقابت ها را داشت.

 

سایت های عکاسی

slrlounge.com

این سایت عکاسی خارجی یکی از رفرنس های آموزش برای عکاسان است.
در این سایت اطلاعات و آموزش های مختلفی را بصورت مقاله و ورکشاپ های ویدئویی قابل خریداری است.
ارائه اطلاعات کامل از دوربین و لنزهای مختلف و بحث در مورد ویژگی های هر کدام از این تجهیزات یکی از بخش های جذاب این سایت است.

 



پتاپیکسل

 

petapixel.com

پتاپیکسل یک سایت عکاسی خبری، آموزشی است که مطالب مفید و جذابی را برای عکاسان دارد.
در بخش اخبار این سایت خبرهای مهم دنیای عکاسی منتشر می شود.
بخش تجهیزات این سایت به معرفی دوربین، لنز و ابزارهای جانبی عکاسی پرداخته است. بخش آموزش های این سایت بصورت توضیحات متن و تصویر است و در برخی موارد ویدئوهای کوتاهی ارائه شده است.

 

سایت های عکاسی

 

shutterbug

شاترباگ یک سایت عکاسی آمریکایی که اطلاعات مفیدی ارائه کرده.
این سایت مقالات آموزشی متعددی از ژانرهای مختلف عکاسی برای علاقمندان منتشر کرده است.
اکثر مطالب این سایت برای درک بهتر مخاطب همراه با ویدئوهایی است که جذابیت آموزش ها را بیشتر کرده.
در بخش اخبار این سایت خبرهای روز از تجهیزات و فناوریهای حوزه عکاسی را می توانید مطالعه کنید.

 

بهترین سایت های آموزش عکاسی ایرانی

 

سایت عکاسی

akkasee.com

عکاسی دات کام یکی از سایت های معتبر عکاسی در ایران است.
این سایت شامل بخش های مختلفی از قبیل مقالات عکاسی، آموزش های آنلاین، اخبار و فراخوان های عکاسی، فروم های تبادل نظر و فروشگاه آنلاین کتاب است. یکی از بهترین بخش های این سایت تالار گفتگو یا همان فروم تبادل نظر است. این بخش برای عکاسان آماتور و متوسط بسیار مفید است. تعداد زیادی از عکاسان حرفه ای و آماتور طی سالها در این بخش تبادل اطلاعات داشته اند که برای علاقمندان عکاسی بسیار مفید خواهد بود.

 

سایت اموزشی عکاسی

۱٫pix.ax

سایت وان پیکس یکی از سایت های داوری آنلاین و انتشار عکس در ایران است.
این سایت با هدف معرفی عکاسان با استعداد اقدام به برگزاری مسابقات عکاسی آنلاین می کند.
وان پیکس با اعلام موضوع اقدام به برگزاری مسابقات دوره ای آنلاین می کند.
عکسهای منتخب پس از داوری در بخش ویژه سایت قرار می گیرد. از فعالیت های دیگر این سایت برگزاری نمایشگاه های عکس در داخل و خارج از کشور است.

 

سایت فوکوس

 

focusteam.ir

گروه فوکوس یکی از سایت های تخصصی عکاسی ایرانی است که خدمات مختلفی در زمینه هنر عکاسی دارد.
سایت فوکوس پل ارتباطی بین عکاسان ایرانی با جشنواره های بین المللی است.
برگزاری جشنواره بین المللی عکاسی، دریافت عضویت عکاسی در انجمن هنر عکاسی فرانسه، ثبت نام و ارسال عکسهای عکاسان ایرانی به جشنواره های خارجی، برگزاری نمایشگاه های داخلی و خارجی، فروش کتاب جشنواره های عکس و اطلاع رسانی جشنواره های خارجی از جمله فعالیت های این سایت است.

 

در پایان امیدوارم با معرفی برترین سایت های مرجع عکاسی کمک به پیشرفت عکاسان ایران عزیز کرده باشم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *