در دنیای امروزی با پیشرفت تکنولوژی در همه امور و اینترنتی شدن کارها کم‌کم خریدهای خصوری نیز جایگاه خود را به خریدهای آنلاین می‌دهند، مخصوصا با شرایطی که به دلیل ویروس کرونا به وجود آمده است اکثر افراد ترجیح می‌دهد خریدهای خود را اینترنتی انجام دهند تا کمتر در معرض خطر مبتلا شدن به ویروس قرار بگیرند. افرادی که قصد خرید اینترنتی را دارند برای خرید محصول و خدمات مورد نیازشان به وب‌سایت‌ها، موتورهای جستجو مختلف و شبکه‌های اجتماعی سر می‌زنند و در واقع با ترکیب شدن دنیای مجازی و اینترنت با زندگی ما امروزه دیگر درصد کمی تنها به دنبال خرید حضوری هستند و به آن پافشاری می‌کنند. پس با توجه به این شرایط عکاسی محصول نقطه پیوند هنر و تخصص عکاسی با علم بازاریابی است.

 

آموزش عکاسی از محصولات برای سایت

عکاسی شاخه‌های مختلفی دارد. بعضی از آن‌ها دشواری‌های خاص خودش را دارد و بعضی دیگر بیشتر جنبه هنری دارد. دشواری‌هایی که مطرح کردیم مثلا می‌توان گفت شما برای برخی از سبک‌های عکاسی نیاز به ابزارهای خاصی غیر از دوربین عکاسی دارید. برخی از آن‌ها نیاز به دید متفاوت دارید و بعضی دیگر حضور در موقعیت و مکان حرف اول را می‌زند و بیشترین اهمیت را دارد.

آشنایی با  شاخه های مختلف عکاسی به ما این امکان را می‌دهد با روش‌های گوناگون این رشته هنری آشناتر شویم و برای کار آماده‌تر شویم. در انتها شما با عکاسی‌های مختلف به راحتی می‌توانید بفهمید عکاسان مختلف در زمینه‌های گوناگون چگونه عمل کرده‌اند و متوجه خواهید شد که در برخی شاخه‌ها قوی‌تر از شاخه‌های دیگر کار شده است و نتیجه حرفه‌ای‌تر است.

عکاسی از محصول برای دیجی‌کالا جزو عکاسی صنعتی و تبلیغاتی محسوب می‌شود که هدف اصلی در آن رساندن پیام با محتوایی جذاب به مشتری است. این موضوع آنقدر میزان اهمیت آن بالاست که شرکت‌های بزرگ دنیا و سایت‌های محبوب و معروف قسمت زیادی از درآمد خود را صرف آن می‌کنند.

در این زمینه عکاس باید دارای تجربه و خلاقیت باشد و عکس‌ها معمولا در یک زمینه تک رنگ که اصولا رنگ سفید یکدست است جهت نمایش محصول و جزئیات آن گرفته می‌شود از جمله سایت‌های معتبری که عکس محصولات آن شرایطی خاص دارد و پس زمینه آن در همه عکس‌ها سفید یکدست می‌باشد سایت دیجی‌کالا است.

چرا عکاسی محصول اهمیت بسیار بالایی دارد؟

عکاسی محصول بیشترین میزان اهمیت را دارد چون مشتری هنگام خرید اولین چیزی که به آن دقت می‌کند تصاویر محصول مورد نظر است که قصد خریداری آن را دارد. کیفیت تصاویر گرفته شده، نورپردازی، زاویه محصول در تصاویر و شفافیت آن در مرحله اول مشتری را تحت تاثیر قرار می‌دهد و حتی می‌تواند توجه و اعتماد آن را جلب کند تا با خیالی آسوده‌تر خرید خود را انجام دهد.

در واقع در موارد بسیاری به ما ثابت شده است که یک تصویر می‌تواند گویاتر و تاثیرگذارتر از هزار کلمه باشد.

عکاسی محصول برای استفاده تصاویر در کاتالوگ‌ها، بروشورها، بیلبوردها و دیگر رسانه‌های تبلیغاتی از اهمیت بالایی برخوردار است. پس باید این  مقاله آموزش عکاسی در کرج را به خاطر بسپارید که عکاسی از محصول و داشتن تصاویری باکیفیت و حرفه‌ای برای نمایش محصولات به مشتریان در دنیای پر رقابت امروز جایگاه ویژه‌ای دارد.

وقتی بحث تصاویر باکیفیت و عکاسی حرفه‌ای پیش می‌آید شما متوجه می‌شوید که هنر عکاسی، دانش عکاسی، تخصص عکاسی و تجربه کافی و کاربردی در عکاسی جایگاه کلیدی و مهمی دارد و در واقع باید اولویت کار قرار داده شود. به دلیل اهمیت بسیار بالای عکاسی در این شاخه هدف نهایی اینست که نمایش کامل و واضحی از زوایای مختلف کالا در اختیار مشتری قرار دهیم.

چندین نکته مهم و کاربردی در عکاسی از محصول در آموزشگاه عکاسی در کرج

عکاسی از محصول برای دیجیکالا

1-آگاهی از خواسته مشتری

در عکاسی محصول همانطور که می‌دانید نیاز و خواسته مشتری در اولویت قرار دارد و جزو نکات اولیه است که باید رعایت شود. هدف این نوع عکاسی متمایز نشان دادن محصول و معرفی دقیق و کامل آن به مخاطبان است.

2-آرایش عناصر در عکس

این مورد اهمیت و تاثیر ویژه‌ای دارد یعنی اینکه شما بتوانید با چیدمان درست عناصر در تصویر عکس جذاب و حرفه‌ای را ثبت کنید باعث می‌شود عکس شما جایگاه ویژه‌ای پیدا کند و بدون شک آرایش عناصر در هر محیط کاملا بستگی به نیاز و خواسته مشتری و سبک عکسی که مد نظر دارد می‌باشد و با توجه به آن باید به درستی انجام شود.

3-تجهیزات عکاسی محصول

قطعا همه شما که به عکاسی علاقه‌مند هستید و در این زمینه تحقیق کردید می‌دانید که داشتن تجهیزات کمک فراوانی به شما برای گرفتن عکس باکیفیت و ایده‌آل می‌کند و در موارد زیادی اصلا بدون داشتن تجهیزات جانبی عکاسی، شما نمی‌توانید کار خود را کامل انجام دهید و حتی اگر انجام شود آن نتیجه ایده‌آل را به شما نمی‌دهد. شما به وسیله تجهیزات به راحتی ریزترین جزئیات را می‌توانید ثبت کنید.

3-ویرایش تصویر محصول

بعد از عکاسی دقیق و حرفه‌ای از محصول مهم‌ترین مسئله‌ای که مطرح می‌شود ویرایش حرفه‌ای و ظریف عکس محصول است. در واقع شما برای بالا بردن تاثیر یک عکس و رفع خطاهای آن نیاز به ویرایش عکس‌های خود دارید و قطعا این کار باعث می‌شود جذابیت عکس شما افزایش یابد و بیشتر به چشم بیاید. برای ویرایش حرفه‌ای خود می‌توانید از نرم افزار Adobe photoshop  و Adobe lightroom استفاده کنید.

اینکه شما عکسی تمیز و باظرافت کامل دست مشتری بدهید یا آن را در سایت به نمایش بگذارید باعث می‌شود مخاطبان و مشتریان زیادی جذب کار شما شوند و با شما همراه شوند. پس ویرایش عکس را دست کم نگیرید و سعی کنید برای آن زمان کافی بگذارید.

میزان اهمیت عکاس حرفه‌ای در عکاسی از محصول

عکاسی از محصول برای دیجیکالا

اگر شما قصد دارید که محصولاتتان به خوبی دیده شود و در نهایت رضایت کامل داشته باشید نیاز است برای این کار تحقیق کنید و سعی کنید در کنار فراهم کردن فضای مناسب برای عکاسی از محصول خود مانند استودیو عکاسی، از عکاس حرفه‌ای نیز درخواست همکاری کنید تا با خیالی آسوده بتوانید کار خود را جلو ببرید مثلا همکاری با عکاس حرفه‌ای و استودیو عکاسی مزایایی شامل موارد زیر را برای شما در برخواهد داشت:

  • جلب توجه

گرفتن عکسی باکیفیت و زیبا تاثیر به‌سزایی در جلب توجه مشتری خواهد داشت پس حتما لازم نیست شما تعداد زیادی عکس به نمایش بگذارید بیشترین چیزی که توجه مخاطب را به کار شما جلب می‌کند عکسی حرفه‌ای و دارای ظرافت است.

  • رساندن پیام بدون استفاده از کلام

افراد با دیدن تصاویر مغز آن‌ها شروع به تراوش و نتیجه‌گیری می‌کند و در واقع مغز انسان در این زمینه بسیار قوی و سریع عمل می‌کند و اطلاعات گرفته شده را سریع پردازش می‌کند. مثلا عکس‌هایی که توسط یک عکاس حرفه‌ای و در مکانی مناسب گرفته می‌شود پیام را به خوبی و سریع می‌تواند به مخاطب منتقل کند.

  • ایجاد یک ارتباط غیر شفاهی مناسب

اکثر ارتباط‌های ما در دنیای امروزی غیرشفاهی است پس یک عکس خوب تخیل و قدرت پردازش تصویر مخاطب را مشغول خواهد کرد. اگر می‌خواهید برندی متمایز و ماندگار باشید باید از طریق نماد خود ارتباط چشمی خوبی برقرار کنید.

  • ایجاد اعتبار برند مورد نظر

گرفتن عکس‌های خوب، باکیفیت و تداوم آن باعث افزایش اعتبار برند شما خواهد شد زیرا به مشتریان نشان می‌دهد شما به جزئیات توجه بالایی دارید.

  • نشان‌گیری دقیق احساسات

عکاس خوبی عکاسی است که بداند چگونه احساسات شما را درگیر کند و ایجاد یک حس خوب بدون شک به معنای تصمیم برای خرید است.

  • ایجاد اعتماد

شما باید با عکاسی باکیفیت و مداوم از محصولات خود خدمات خوبی به مشتریان ارائه دهید تا برای آن‌ها اعتماد ایجاد شود و به اندازه کافی برای دنبال کردن شما اشتیاق داشته باشند.

تجهیزات جانبی مورد استفاده در عکاسی محصول

عکاسی از محصول برای دیجیکالا

  • سه پایه: برای عکاسی از محصول با گوشی یا دوربین‌حرفه‌ای بهتر است شما  سه پایه  مناسبی با توجه به نوع دوربین یا گوشی خود تهیه کنید تا در هنگام عکسی دوربین مورد نظر شما بدون کوچکترین لرزشی بتواند به طور دقیق عکس‌برداری کند و به وسیله سه پایه دیگر دوربین شما جابه‌جا نمی‌شود و همین موضوع باعث می‌شود دقت کار شما بالاتر رود و نتیجه بهتری داشته باشد.
  • پس‌زمینه سفید(sweep): برای عکاسی محصول اکثر موارد مانند عکاسی محصول برای سایت دیجی‌کالا شما احتیاج به دیوار سفید یعنی در واقع پس‌زمینه‌ای سفید دارید که داشتن آن آسان نیست. حتی هوشمندترین گوشی‌ها نیز روی دیوار لکه‌هایی ایجاد می‌کنند، پس برای عکاسی از محصول لازم است از یک پس‌زمینه بدون گوشه و لکه مانند سوییپ استفاده کنید.
  • نورپردازی مناسب به وسیله نور طبیعی یا لایت باکس:

در عکاسی بدون شک مهم‌ترین مسئله نورپردازی مناسب و درست است. برای عکاسی از محصولات لزوما به منابع نوری گران قیمت و تجهیزات نورپردازی استودیویی نیازی ندارید. شما می‌توانید از نور خورشید که از پشت شیشه به داخل می‌تابد و به وسیله عبور از شیشه شدت نور آن نرم شده است استفاده کنید و سایه‌های ایجاد شده را به وسیله کاغذ سفید از اطراف کنترل کنید.

ولی اگر شما همیشه امکان این را ندارید از نور طبیعی بهره ببرید خودتان می‌توانید جعبه‌های نوری به نام لایت باکس درست کنید یا خریداری کنید که منبع نوری دم دستی و کاربردی محسوب می‌شود. اگر محصولی که از آن قصد دارید عکس‌برداری کنید کوچک است پس شما می‌توانید جعبه نوری کوچکی درست کنید که برای عکاسی Clean cut  بسیار مناسب و کاربردی است.

پس با توجه به سایز محصول خود برای عکاسی می‌توانید سایز  خیمه نوری مورد نظر خود را تغییر دهید و گزینه مناسب را خریداری کنید.

عکاسی از محصول برای دیجی‌کالا

عکاسی از محصولات برای سایت معتبر دیجی‌کالا قوانین خاص خود را دارد. در واقع اگر شما می‌خواهید محصول خود را برای فروش در سایت دیجی‌کالا بگذارید می‌توانید برای عکس‌برداری از محصول خود از خود عکاسان حرفه‌ای دیجی‌کالا بهره ببرید یا اگر می‌خواهید عکاسی محصولتان توسط خود شما انجام شود اصلا کار سختی نیست شما با خواندن و فهمیدن برخی قوانین، استانداردها و نکات مربوط به عکس محصول دیجی‌کالا این کار را به خوبی و آسانی می‌توانید انجام دهید. دو مدل عکس تبلیغاتی از محصول وجود دارد که شامل عکس clean cut و عکس لایف استایل می‌باشد ولی برای دیجی‌کالا توصیه می‌شود از عکس‌های clean cut  استفاده کنید.

اگر خودتان قصد عکس‌برداری از محصول را دارید تنها باید به دو نکته توجه کنید:

  1. گرفتن عکس با شرایط نوری کاملا ایده‌آل و مناسب
  2. ویرایش کردن عکس و حذف پس‌زمینه و در مواردی داشتن پس‌زمینه سفید که کاملا یکدست باشد.

استانداردهای دیجی‌کالا برای عکاسی از محصول

عکاسی از محصول برای دیجیکالا

دیجی کالا یک سری استانداردهای خاص دارد که اگر آن‌ها را به خوبی رعایت کنید می‌توانید محصول خود را هم در فروشگاه دیجی‌کالا و هم سایر فروشگاه‌های اینترنتی به فروش برسانید.

  • عکس اول با پس‌زمینه شفاف (transparent) و با فرمت PNG باشد

عکس اول همان عکسی است که در اول لیست کالاهای شما ظاهر می‌شود به همین دلیل باید پس‌‌زمینه شفاف داشته باشد. پاک کردن زمینه و شفاف کردن آن اگر فتوشاپ بلد باشید کارکنید اصلا کار سختی نیست و به راحتی انجام می‌شود.

  • سایر تصاویر با فرمت JPG و ترجیحا با بک‌گراند سفید

فرمت PNG فقط برای عکس اول مطرح است برای سایر تصاویر شما می‌توانید از فرمت JPG استفاده کنید. برای بک‌گراند عکس توصیه آموزش عکاسی در کرج   استفاده از بک‌گراند کاملا سفید است اما باز هم تاکید نکرده و شما می‌توانید از گزینه‌های دیگر نیز استفاده کنید پس این بستگی به خودتان دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *