عکاسی یکی از اشباع ترین صنایع در جهان است. علاوه بر داشتن کمبود شدید در فرصت های شغلی یکی از سخت ترین حرفه ها برای وارد شدن و زنده ماندن است. این بدبینی نیست ، این فقط یک واقعیت است.پس چرا برخی از عکاسان از پردرآمدترین افراد دنیا هستند؟

 

7 زمینه پردرآمد در عکاسی

مسلما در عکاسی وقتی کسب و کار خود را دایر کنید درآمد بیشتری کسب می کنید.

مطمئناً بسیاری از افراد به عنوان عکاس دوم ، دستیاران عکاس و مدیران استودیو مشغول فعالیت هستند ، اما اگر به عنوان یک عکاس به دنبال سریعترین راه برای رسیدن به آزادی کامل مالی هستید ، باید یاد بگیرید که تجارت خود را اداره کنید.

با این حال ، راه اندازی یک “تجارت عکاسی عمومی” کافی نیست. هنگامی که افراد برای استخدام به دنبال یک عکاس می گردند ، به دنبال یک متخصص در یک زمینه خاص هستند. مثل مراجعه به یک دکتر به آن فکر کنید. وقتی نیاز به مراجعه به یک دندانپزشک دارید ، مسلما به پزشک مراجعه نمی کنید.

با نگاه از بیرون ، بهتر میتوانید درک کنید که چگونه می توانید  موقعیت بهتری در کسب و کار عکاسی و موفقیت دراز مدت داشته باشید.اما کدام زمینه را باید انتخاب کنید؟ به چه ایده هایی نیاز دارید؟ در زیر لیستی از پر درآمد ترین زمینه های عکاسی را مشاهده می کنید.

 

1) عکاسی مد

عکاسی مد روی عکاسی از لباس تمرکز دارد. هر برند پوشاک در جهان عکاسانی را استخدام می کند تا از محصولات آن برند عکس هایی ثبت کنند و برند های بزرگ و مشهور پول زیادی بابت آن به عکاسان میپردازند.

غیرقابل انکار است که این زمینه از عکاسی دارای بالاترین دستمزد برای عکاسان است و عکاسی مد جایی است که عکاسان توانسته اند شهرت زیادی برای خود کسب کنند. یکی دیگر از مزایای این زمینه از عکاسی ، هجوم برند های موجود در بازار است. بسیاری از مارک های اینستاگرام و مغازه ها هم اکنون به دنبال شما هستند.

مشتری های شما چه کسانی هستند؟

برندهای پوشاک ، نمایش های مد ، بوتیک ها و هر کسی که محصولی را می فروشد.

نکته آموزش عکاسی در کرج:برند هایی که در منطقه ی شما وجود دارند را در اینستاگرام پیدا کنید.

2) عکاسی  مراسم عروسی

عکاسی مراسم عروسی قطعاً یکی از با ارزش ترین زمینه های عکاسی است. زوج ها شما را به مهمترین روز زندگی خود دعوت می کنند و به شما اجازه می دهند تا آن روز را ثبت کنید.مهمتر از آن ، این است که مزایای مالی زیادی برای شما دارد . شغل شما پر درآمد است ، از قبل یک روز برای عکاسی رزرو میشود و معمولاً فقط در یک آخر هفته چند ساعت طول می کشد تا عکس بگیرید و بعد از آن زمان آزاد زیادی دارید که کارتان را بهبود دهید.

مشتری های شما چه کسانی هستند؟

زوج ها.

(با افزایش آمار طلاق ، مشتری های عروسی نیز تکرار می شوند)

نکته آموزشگاه عکاسی در کرج : همیشه در نمایش های عروس شرکت کنید.

3) عکاسی پرتره

عکاسی پرتره قطعاً یکی از جالب ترین زمینه های عکاسی است. عکاسی پرتره به طور معمول سوژه ای را در موقعیت طبیعی خود ثبت می کند: نقاشان در استودیوی خود یا سرآشپزها در آشپزخانه . تقریباً هر کسی که شما را برای عکاسی پرتره استخدام می کند ، داستانی دارد. مجلات و وب سایتها همه برای داستان سوژه خود به عکاسان پرتره احتیاج دارند. یکی از بزرگترین قدرت این شغل این است که میتوانید شبکه ای گسترده ایجاد کنید. شبکه سازی = مشتری بیشتر = درآمد بیشتر.

مشتری های شما چه کسانی هستند؟

مجلات ، وب سایت ها و افراد خصوصی.

نکته: عکاسان پرتره همیشه در مجلات دستمزد خوبی می گیرند. به آن ها پیشنهاد همکاری بدهید و ببینید آیا می توانند کاری فرعی را به شما محول کنند.

‍4) عکاسی شرکتی

هر شغلی ، به ویژه مشاغل بزرگتر ، نیاز به عکس گرفتن از کارمندان خود دارند. برای عکاسی شرکتی  میتوانید یا به محل کار آن ها مراجعه کنید و یا می توانید کارمندان را وارد استودیوی خود کنید. آنچه در مورد مشتری های بزرگ عکاسی شرکتی بسیار جالب است این است که آنها همیشه افراد جدیدی را استخدام می کنند و همیشه نیاز به عکاسی دارند.

مشتری های شما چه کسانی هستند؟

صاحبان مشاغل و شرکتها

نکته:با مشتری های شرکتی خود یک قرارداد سالانه رزرو کنید تا آنها را از دست ندهید.

5) عکاسی غذا

شما به عنوان یک عکاس مواد غذایی وظیفه دارید غذاها و نوشیدنی ها  را با اشتها آورترین حالت ممکن نمایش دهید. دشوارترین بخش این کار ، متقاعد کردن رستوران هایی است که به آن احتیاج دارند. به طور معمول ، فقط رستوران های سطح بالا به طور فعال در حال جستجوی عکاسان مواد غذایی هستند ، اما اگر شما در کارتان خوب  باشید چون اکثر رستوران ها برای شبکه های اجتماعی عکس با کیفیت ندارند ممکن است بتوانید با آنها همکاری کنید. بزرگترین فایده آن چیست؟ شما میتوانید بعد از عکاسی، سوژه ی خود را بخورید.

مشتری های شما چه کسانی هستند؟

رستورانها ،کافه ها، مجلات و وب سایت های غذا

 

نکته: با مدیریت رستورانهایی که در رسانه های اجتماعی حضور فعال ندارند ، ملاقات کنید.

6) عکاسی معماری

عکاسی معماری در درجه اول با عکاسی از املاک انجام می شود. شما می توانید از ساختمان ها و خانه هایی را که ساخته می شوند ، به فروش می رسند ، یا اجاره داده می شوند، عکس بگیرید. می توانید تعداد زیادی از ساختمانهای جذاب را ببینید و بیشتر اوقات روز خود را به جای گذراندن وقت با مشتری با خودتان بگذرانید.

مشتری های شما چه کسانی هستند؟

معماران ، پیمانکاران ، آژانس های املاک و هتل ها.

نکته:میتوانید با نمایندگان املاک تماس بگیرید.

7) عکاسی فیلم

در این عکاسی،عکاس پشت صحنه تولید فیلم را ثبت می کند. شما مسئول گرفتن عکس های بازیگران و کسانی که صحنه را آماده میکنند هستید.

عکاسان پشت صحنه درآمد زیادی دارند ولی در بیشتر روزهای فیلم برداری معمولا 12 ساعت باید کار کنید.

مشتری های شما چه کسانی هستند؟

تهیه کنندگان و فیلمسازان

نکته: میتوانید لیست تهیه کنندگان و فیلمسازان را در وب سایت ها پیدا کنید و با آنها تماس بگیرید.

در پایان بدانید آموزش عکاسی در کرج  موفق ترین عکاسان در میان ما کسانی هستند که می توانند از مسائل روزمره و تکنولوژی هایی که به سرعت در حال تغییر و تحول هستند ، برای بهبود مسائل شغلی خود استفاده کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *