اکثر افرادی که به عکاسی می روند معمولاً به خاطر پول عکاسی نمیکنند. عکاسی یک فعالیت هنری است و مانند همه اشکال هنری ، جذابیت آن به خاطر جنبه ی سرگرم کننده و خلاق آن است.

اما نکته جالب در مورد یک رشته هنری مانند عکاسی این است ، اگرچه مطمئناً یک سرگرمی سرگرم کننده یا یک روش جالب برای گذر زمان است ، این یک حرفه بالقوه سودآور نیز هست.

با کمک این مقاله آموزش عکاسی در کرج ، اگر همه چیز طبق برنامه پیش رود ، باید بتوانید از همین امروز درآمد خود را از عکاسی شروع کنید.

چه آماتور باشید و چه برای کار کردن آماده باشید این مقاله آموزشگاه عکاسی به شما کمک میکند.

 

کسب درآمد از طریق عکاسی

1) فروش عکس های چاپ شده

اگر در عکاسی خوب هستید و عکس های زیادی می گیرید ، پس احتمال خوبی وجود دارد که تا کنون چند عکس بسیار خوب گرفته باشید که مردم قصد خرید آنها را داشته باشند. پس چرا آنها را نفروشیم؟

بسته به انتخاب شما ، انجام این کار میتواند بسیار آسان و ارزان و یا کمی دشوارتر باشد. بدیهی است که ساده ترین راه برای هر کسی فروش عکس های چاپی بصورت آنلاین از طریق یک شخص ثالث است ، شخصی که تمام کارهای پردازش سفارش ، چاپ و ارسال عکس ها را انجام می دهد و کمیسیون شما را فراهم کند.

روش دیگر ، که کمی سخت تر است ، این است که خودتان آنها را چاپ کنید و از طریق مغازه ها و رستوران ها بفروشید.

مثلاً وقتی از منطقه خود عکسهای بسیار خوبی گرفته اید ، می توانید به یک کافه یا یک رستوران در نزدیکی بروید که عکس های شما را نمایش دهند و بفروشند ، و تمام کاری که باید انجام دهید این است که آنها را چاپ کنید و به آنها کمیسیون بدهید. بدین صورت آنها آثار هنری می گیرند و شما هم پول می گیرید.

حداقل این است که شما عکسهای خود را در معرض  نمایش برای هزاران نفر قرار خواهید داد. آیا تا به حال در یک رستوران بوده اید و دیده اید که آثار هنری با قیمتی بر روی آن قرار داده شده اند؟ این چیزی است که در مورد آن صحبت کردیم.

2) نشریه محلی

خیلی از افراد ممکن است کار خود را از اینجا شروع کرده باشند.دو روش اصلی وجود دارد که می توانید آن را انجام دهید. در روش اول ، اگر شما یک نمونه کار قوی ازعکس های خود ، و یک رابطه تثبیت شده دارید ، در این صورت ممکن است که خود را در موقعیتی پیدا کنید که در صورت نیاز به یک عکاس با شما تماس بگیرند. می توانید نمونه کار خود را گسترش داده و به سمت چیزهای بزرگتر و بهتر حرکت کنید.

راه دوم که می توانید با آنها کار کنید این است که خودتان بیرون بروید و رویدادهای محلی یا داستانهای جدید را ثبت کنید. گرفتن عکس های مطبوعاتی از رویدادهای محلی خیلی آسان است، سپس می توانید این عکس ها را به روزنامه های محلی برده و شروع به کسب درآمد کنید.تلفن خود را بردارید و امروز با نشریات محلی تماس بگیرید.

3) کمک عکاس

دستیار یک عکاس شدن یکی از بهترین راه ها برای پیدا کردن کار و شروع سریع پول درآوردن است.

عکاسان غالباً برای کارهای خود به دستیار نیاز دارند ، شما باید انتظار داشته باشید که برای وقتی که صرف میکنید، دستمزد دریافت کنید و بزرگترین مزیت همه این است که لازم نیست به دنبال کار بگردید ، چون خودش به سراغ شما می آید.

دشوارترین قسمت در شروع کار دستیاری عکاسی ، یافتن افرادی است که مایل هستند پولی را که می خواهید بپردازند. وقتی را صرف کنید  و عکاسان منطقه خود  را پیدا کنید و با آنها تماس بگیرید و از آنها بپرسید که آیا دستیار میخواهند یا نه. اگر دوست دارید بار اول را به صورت رایگان انجام دهید ، چون اگر خوب باشید ، آنها دوباره شما را می خواهند.

4) آموزش / وبلاگ

راه اندازی وبلاگ راهی عالی برای دیدن عکس های شما است. . اگر به وبلاگ نویسی علاقه دارید و می خواهید اطلاعات بیشتری کسب کنید ، بنابراین پیشنهاد می کنم به عنوان سایت های آموزش وبلاگ مراجعه کنید و چیزهای زیادی بیاموزید.یک وبلاگ میتواند از طریق آگهی ها، محتوای تبلیغاتی و بررسی محصولات برای شما درآمد زایی کند.در وبلاگ خود میتوانید، نکاتی درباره عکاسی ارائه دهید، ترفندهای عکاسی را ارائه دهید، تجهیزات عکاسی را مرور کنید، بهترین مشاوره در مورد تجهیزات دوربین را ارائه دهید و تجربه خود را به اشتراک بگذارید.

اگر ورود به یک بازار نسبتاً رقابتی برای شما کار سختی است و زیاد برایتان جالب نیست ، پس تدریس را پیشنهاد می کنیم. همه نمی توانند از طریق اینترنت بیاموزند ، و اگر توانایی تدریس دارید ، می توانید به آن افراد دسترسی پیدا کنید و به آنها عکاسی بیاموزید.

5) پاپاراتزی

ممکن است برخی از شما با پاپاراتزی موافق نباشید و یا برخی به آن علاقه داشته باشید، اما در اینجا میخواهیم راجع به آن صحبت کنیم ، زیرا این یک راه مطمئن برای کسب درآمد است.

اگر در یک شهر بزرگ زندگی می کنید که افراد مشهور زیادی در آن زندگی میکنند ، پس فرصتی خوب است که چند نفر را مورد توجه قرار دهید و از آن ها عکاسی کنید، در نهایت شما می توانید آنها را مستقیماً به روزنامه ها و مجلات بفروشید.

مهارت های ارتباطی خود را توسعه دهید، لازم است با افراد مشهور و سایر پاپاراتزی ها در تعامل باشید ، بنابراین دانستن نحوه برقراری روابط خوب مهم است.

6) مسابقات

فکر می کنم این یکی از مواردی است که اکثر مردم فراموش می کنند ، احتمالاً به این دلیل که فکر می کنند به اندازه کافی خوب نیستند.شرکت در مسابقات یکی از راههایی است که میتوانید عکس هایتان را به نمایش بگذارید و اگر خوش شانس باشید ممکن است عکس هایتان مورد نقد قرار بگیرند و جایزه بگیرید.

7) اینفلوئنسر

اساساً ، یک اینفلوئنسر کسی است که با ایجاد مطالب عالی و به اشتراک گذاری آنها در رسانه های مختلف شبکه های اجتماعی مانند یوتیوب و اینستاگرام ، یک شهرت بزرگ و آنلاین ایجاد کرده و از این طریق قدرت و نفوذ دارد.

برندها در تلاشند این کار را انجام دهند ، بنابراین با اینفلوئنسرها همکاری می کنند تا برای محصولاتشان تبلیغ کنند. نکته این است که ، شما نیازی به تعداد زیادی فالوور ندارید تا بتوانید از یک مارک حمایت کنید و اینفلوئنسر شوید.

به یاد داشته باشید ، داشتن صدها هزار یا حتی میلیونها فالوور همیشه مساوی با درآمد بیشتراز اینفلوئنسری نیست.این وفاداری و تعامل طرفداران شما (تعداد لایک ها ، نظرات و اشتراک گذاری ها) است که ارزش دارد.

هنگامی که شهرت شما به عنوان یک عکاس در اینستاگرام به اندازه کافی زیاد شد ، احتمالاً مارک های بزرگتر و محبوب تر شما را پیدا خواهند کرد.

با این حال ، به عنوان یک عکاس ، باید مراقب باشید که تعادل بین مطالب خود و تبلیغات را پیدا کنید. مردم از شما حمایت می کنند زیرا علاقه مند هستند و می خواهند محتوای با کیفیت شما را مشاهده کنند. اگر فقط تبلیغات کنید ، احتمالاً طرفداران خود را از دست میدهید.

8) ویرایشگر

اگر با دوربین خود خوب نیستید ، می توانید کارهای ویرایش عکس را امتحان کنید. ویرایش نقش مهمی در روند عکاسی دارد. لحظه ای که عکسی را به رایانه خود منتقل می کنید ، بسته به مهارت های خود می توانید عکس را به مراتب بهتر و یا خیلی بدتر کنید.

برای این کار فقط به رایانه شخصی ، فتوشاپ (یا هر برنامه دیگر) و مهارتهای ویرایش نیاز دارید. اگر آنچه را که لازم دارید در اختیار داشته باشید ، در بعضی موارد می توانید درآمد بیشتری حتی نسبت به درآمد عکاسی عادی کسب کنید.

9) عکاسی مستقل

تبدیل شدن به یک عکاس آزاد می تواند به شما کمک کند تا یک جریان کارآمد از درآمد برای خودتان ایجاد کنید.

بهترین بخش در مورد آزاد بودن این است که شما بر خلاف کار در شرکت که پروژه هایی را که می خواهند به شما میدهند، پروژه های مورد نظرتان را خودتان انتخاب می  کنید.

به عنوان یک عکاس مستقل مثلا میتوانید از:مناسبت ها، جشنواره ها، پروژه های عروسی، عکاسی نوزادان و عکاسی تبلیغاتی درآمد کسب کنید.

10) درآمد زایی در سفر

کسب درآمد هنگام مسافرت احتمالاً رؤیای بسیاری از علاقه مندان به عکس است. درواقع ، برخی از افراد در حال حاضر این کار را انجام می دهند.

میتوانید راهنماهای شهر را با عکس ها و نکات مربوط به مکانهای جالب را بفروشید، فیلم های سفر را در YouTube یا آپارات یا اینستاگرام منتشر کنید و یا عکس های خود را به مجلات مسافرتی یا وب سایت ها بفروشید.

علاوه بر کسب درآمد از این روش ، می توانید در  سفرهای خود از مشتریان خود به عنوان اسپانسر استفاده کنید و هزینه های خود را به حداقل برسانید.

عکاس بودن شغلی است که با مجموعه ای از جوانب مثبت و منفی همراه است. امیدوارم این مقاله آموزش عکاسی به شما در یافتن راههای قانونی برای کسب درآمد به عنوان یک عکاس کمک کند. بعضی روزها عالی هستند و بعضی روزها عالی نیستند. فقط هرگز از ادامه دادن دست نکشید و اشتیاق خود را برای موفقیت از دست ندهید.با ما همراه باشید در آموزش عکاسی در کرج

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *