Visual artist recording camera lens comparison for his vlog. Camera lens technology digital recording social media influencer content creator, professional studio for podcast, vlogging and blogging


مقدمه :

تصویربرداری یکی از شغل هایی است که بسیار پیچیده، فنی و همراه با هنر است. امروزه دوربین های دیجیتالی به یاری تکنولوژی های روز ، کار را بسیار آسان کرده است.

تصویربردار کیست؟

تصویربردار، شخصی است که علاوه بر آشنایی چگونگی هنری تصویر با دانش های نور پردازی و کاربرد دوربین های گوناگون ویدیویی و همچنین با تدوین آشنایی لازم و کافی داشته باشد.
تصویربردار-کیست

خصوصیات تصویر برداری :

تصویری واضح، ساخت ایده های جدید، تصویر جذاب، بیان کردن تصویری پیوسته، زیبایی تصویر، تصویر خلاق، کیفیت تصویر، تصویر موثر پیام، تصویر ترکیب بند، تصویر دارای یک مشخصه و پیام .

مشخصات تصویر بردار حرفه ای :

1- آگاه شدن نسبت به شغل تصویر برداری

2- دقت در حرفه تصویر برداری

3- سرعت بالا

4- دارا بودن نظم کاری

5-انعطاف پذیری

6- روابط سالم و مناسب در شغل خود

7- داشتن علاقه و ذوق هنری

انواع تکنیک های تصویر برداری :

تصویربرداری مانند دیگر شغل ها و هنرها شیوه ای دارد که هر شخصی که قصد انجام این کار را دارد باید به روش های و تکنیک های تصویربرداری شناخت کامل داشته باشد. این تکنیک ها عبارتست از :

–  تصویربرداری معمولی :

بیشتر تصویربردارها با استفاده از تکنیک معمولی تصویربرداری انجام می دهند. این نوع  از تصویربرداری  حرکات حالت عادی را دارد و دوربین به همان صورت تصویر برداری می کند که چشمان مخاطب صحنه ها را می بیند.

–  تصویربرداری برای نمایش آهسته :

سرعت فیلم درپروژکتورها و دوربین های فیلمبرداری در حالت معمولی 24 فریم در ثانیه است.

اگر حرکت فیلم در پروژکتورها و دوربین هر دو برابر باشد، حرکت از حالت طبیعی و معمولی خود برخوردار می باشد ولی اگر تصویربرداری را با سرعت بالا انجام دهیم به عنوان مثال سرعت حرکت فیلم را در دوربین معادل 64 فریم در ثانیه در نظر بگیریم ولی آن را با سرعتی معادل 24 فریم در ثانیه که همان سرعت معمولی است ارایه می دهیم، نوع حرکت حاصله حرکتی است کندتر از حد معمول .

با استفاده از این تکنیک می توان حرکت سریع اجزای ماشین ها و دستگاه های مختلف را به صورت آرام و قابل دیداری در اجرا نمایش داد.

–  تصویربرداری با فاصله زمانی :

استفاده از این تکنیک،  نمایش و حرکات بی نهایت آرام را فراهم می کند. چنانچه از صحنه ای با سرعت آرام از جمله یک یا چند فریم در ثانیه تصویربرداری نموده و آن را با سرعتی عادی نمایش دهیم، حرکت مورد نظر به خوبی قابل نمایش می گردد.

–  تکنیک های نقاشی های متحرک :

با استفاده ازتکنیک های نقاشی و کارتون های متحرک ابتدا ایده ها و صحنه هایی که مورد نظر است به طور نقاشی تهیه می شود و بعد از نقاشی به صورت تک فریم و با بیشتر تصویربرداری می کنند.

دیدگاه-تصویر-برداری

دوره آموزش تصویربرداری :

آموزشگاه فنی و حرفه ای رایانه کلیک دوره آموزش آشنایی با تصویربرداری را به طور کامل به صورت پیشرفته برای علاقمندان به رشته هنر تصویربرداری ارایه کرده است.هنرجویان در هر سن می توانند دوره آموزش تصویربرداری را بگذرانند ، علاوه بر آن مدرک معتبر را از رایانه کلیک دریافت کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *