در مقاله آموزش عکاسی درکرج امروز، شما مطالبی در مورد اهمیت پس زمینه در عکاسی یاد خواهید گرفت. دانستن نحوه استفاده بهینه از پس زمینه تأثیر زیادی در موفقیت عکس شما خواهد داشت.

اهمیت پس زمینه در عکاسی

در این مقاله آموزش عکاسی شما با رویکردهای مختلف در رابطه با پس زمینه و اینکه چگونه پس زمینه بعنوان متعادل کننده سوژه عمل می کند، آشنا خواید شد بنابراین چشم خود را از سوژه اصلی برگردانید و ببینید که یک پس زمینه خوب برای عکاسی شما چه خواهد کرد؟

پس زمینه یا سوژه اصلی؟

بی شک پاسخ این سوال هر دو است.

به عنوان یک عکاس، لازم است به سوژه اصلی و پس زمینه بطور مساوی توجه کنید. در حالی که روی سوژه اصلی خود فوکوس می‌کنید، این که از پس زمینه غافل شوید آسان است. برای ترکیب بندی وقت بیشتری اختصاص داده و به پس زمینه نگاه کنید. باید در عین حالی که از مغشوش بودن پس زمینه جلوگیری می کنید، از خطوط راهنما برای سوژه اصلی استفاده کنید

ترکیب بندی با پس زمینه

پس زمینه جنبه مهمی از عکاسی پرتره و عکاسی از اشیاء بی‌جان است. پس زمینه اغلب هنگام عکاسی از مناظر کل عکس را اشغال می‌کند، بنابراین به طور پیش فرض توجه ویژه‌ای به آن داشته باشید.

در حالی که کانون توجه اصلی تصویر سوژه اصلی شما است، در پس زمینه به دنبال چه هستید؟ پاسخ “عناصر طراحی” است، مانند:

  • خطوط: آیا خطوط راهنما در پس زمینه وجود دارد؟ اگر چنین است اطمینان حاصل کنید که آنها چشم را به سمت سوژه اصلی سوق می‌دهند یا خیر. به همان اندازه، اطمینان حاصل کنید که پس زمینه از نظر ترکیب بندی مناسب است یا خیر. این اغلب به معنای قرارگیری سوژه در یک سوم چپ یا راست کادر است.
  • الگوها: آیا پشت سوژه شما پس زمینه‌ایبافت گونه و منظم مانند دیوار آجری وجود دارد؟ مطمئن شوید که الگو پس زمینه را پر می کند.
  • مینیمالیسم: برای ایجاد تصویری مینیمالیستی از پس زمینه های مغشوش جلوگیری کنید. اگر امکان پذیر است برای حذف عناصر ناخواسته از کادر مانند یک شخص یا تیر چراغ برق، چند قدم جابجا شوید.
  • قاب گذاری: مانند خطوط راهنما ، اگر یک قاب طبیعی وجود دارد که می‌توانید در پس زمینه استفاده کنید‌، آن را با سوژه اصلی خود بکار ببرید.

استفاده از پس زمینه یا حذف آن؟

به عنوان یک عکاس انتخاب کنید که آیا می‌خواهید از پس زمینه در قاب خود استفاده کنید، یا اینکه می‌خواهید آن را حذف کنید.

این انتخاب یک انتخاب هنری است و مطمئناً می‌خواهید پس زمینه را برای انواع خاصی از عکاسی (مانند عکاسی خیابانی) داشته باشید.

بنابراین بیایید به این دو رویکرد نگاه کنیم.

داستان در پس زمینه است

از آنجایی که پس زمینه به عکس شما محتوا می بخشد، حیاتی است. نحوه تعامل سوژه اصلی با پس زمینه باعث می‌شود عکس روایت بیشتری داشته و از این رو به عکس قوی‌تری تبدیل شود. گرچه این امر  بهانه‌ای برای مغشوش کردن پس زمینه  نیست. همچنان باید نگاه کنید تا ببینید چه عناصری را می‌توان از پس زمینه حذف کرد.

در نتیجه عکسی ایده آل، سوژه اصلی را به همراه فقط مقدار کافی از پس زمینه برای ارائه داستان، نشان می دهد. چگونه به این مهم دست خواهید یافت؟

  • فاصله کانونی: تغییر در فاصله کانونی می‌تواند به ویژه در پس زمینه تأثیر زیادی بگذارد. فاصله کانونی بلندتر به شما امکان می‌دهد پس زمینه را در پشت سوژه اصلی فشرده کنید، اما احتمالاً به قیمت از دست دادن محتوای داستانی که خود باعث بهبود عکس می شود، منجر خواهد شد.
  • بوکه: بوکه به قسمت های خارج از فوکوس عکس شما اشاره دارد. این پدیده قابل کنترل است و نیازی نیست که پس زمینه را کاملاً محو کنید. پس زمینه با فوکوس نرم می‌تواند بدون اینکه چشم را از سوژه اصلی شما دور کند، به عکس شما داستانی بدهد.
  • قاب گذاری: اگر یک قاب طبیعی در مقابل سوژه خود پیدا کردید، می‌توانید از آن استفاده کنید. از آن برای قاب گذاری سوژه اصلی و منطقه مهم پس زمینه استفاده کنید. در نتیجه این قاب می‌تواند با مسدود کردن دید، عناصر ناخواسته موجود در عکس شما را از بین ببرد.

پس زمینه‌های مینیمال در عکاسی

روش دیگر برای تعیین وضعیت پس زمینه، حذف کردن، محو کردن یا اطمینان از یک بافت خاص در آن است.

استفاده از این روش به عکس شما احساس مینیمالیستی بیشتری می بخشد و این امر می‌تواند هنگام تولید یک تصویر جالب به همان اندازه موثر باشد. این گزینه وقتی که سوژه اصلی خیلی جالبی داشته باشید یا حتی بهتر از آن یک سوژه اصلی که با انجام کاری جالب داستان خاص خود را ارائه می‌دهد، کاملاً قابل تأمل است.

بنابراین چگونه می‌توانید پس زمینه مینیمال در عکاسی را ایجاد کنید؟

  • Low Key: افکت Low Key شامل نوردهی دقیق سوژه اصلی است در حالی که نوردهی پس زمینه بسیار کم (کم نور) است. در نتیجه پس زمینه عکس مشکی خواهد شد. برای رسیدن به این منظور، سوژه خود را با پرتو باریکی از نور خورشید روشن کنید یا از یک فلاش  با یک اسنوت استفاده کنید.
  • بوکه: اکنون هدف این است که پس زمینه کاملاً محو شود. بهترین لنزها برای این کار لنزهای پرایم هستند و شما باید از بزرگترین دیافراگم موجود استفاده کنید. بیشترین تأثیر زمانی حاصل خواهد شد که بین سوژه اصلی و پس زمینه فاصله زیادی وجود داشته باشد.
  • بافت: زمینه هایی مانند دیوارهای آجری، کرکره‌های فلزی فروشگاه ها  یا بلوک‌های بتونی می‌توانند در اینجا به خوبی کار کنند. هدف این است که پس زمینه را با یک الگوی خاص پر کنید و نه چیز دیگری.
  • بلوک رنگ: باز هم، یک دیوار می‌تواند در اینجا کار کند، اما باید یک رنگ باشد. بجای آن، هدف قرار دادن آسمان در یک روز روشن چطور است، در این صورت فقط رنگ زمینه آبی را دارید.

پس زمینه‌ها را در عکاسی به حداکثر برسانید!

اکنون که می دانید توجه به پس زمینه چقدر مهم است، این موضوع چگونه عکاسی شما را تغییر می دهد؟ آیا تکنیک‌هایی استفاده می‌کنید که در این مقاله آموزش عکاسی کرج ذکر نشده باشد؟

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *